zaterdag 5 juli 2008

Eerste indruk Honduras

Na een turbulente laatste maand in Nederland, ben ik 2 dagen geleden eindelijk aangekomen in Honduras.. De laatste maand voorbereidingen verliep niet helemaal soepel, maar gelukkig heb ik veel steun van vrienden en familie gekregen. Nog lekker goed gefeest (verdorie, nu moet ik afkicken... ik raakte net gewend aan die heerlijke salsa avonden) en lekker tijd doorgebracht met familie.
Ik had bijna m'n vlucht van Miami naar San Pedro Sula gemist door een enorme onweersbui, maar na een heftige discussie met de grondstewardess, mocht ik toch nog naar mijn vliegtuig rennen (de aanhouder wint ;-)). Bleek het vliegtuig vervolgens bijna een uur vertraging te hebben... De laatste vlucht was de meest gezellige: Angela, een Hondurese vrouw ontmoet, die in de VS, Mexico en Honduras woont. Heerlijk gepraat over het leven, de liefde en Honduras. Ze zei dat ik vooral niet te vroeg moest trouwen en "date young men, then marry the older ones: they've got good careers and money". Hahaha, ik zal het onthouden ;-).. Ik ga wel contact met haar houden - ze maakt wel vaker een autotocht van Florida naar Honduras, en heeft me uitgenodigd om een keer mee te gaan. Dat lijkt me natuurlijk super!!
Toen we in San Pedro Sula aankwamen, moest ik natuurlijk even kijken wat het uitzicht was... veel groen, een enorme rivier... en ruimte! In vergelijking met Davao, waar ik dacht "waar ben ik in vredesnaam terecht gekomen met al die op elkaar gepropte huisjes"... dacht ik hier: "heerlijk, wat een natuur!" En toen ik buiten kwam, was het weer ook niet verkeerd. Oke, het is regenseizoen, maar niet broeierig warm en je begint niet te zweten na 3 minuten lopen. Heerlijk!
Natuurlijk kon ik, zodra ik de hal van het vliegtuig binnenkwam, mijn koffers meteen achterna rennen, want een portier wilde me al naar een taxi brengen. Ach ja, dat is in elk land natuurlijk, alleen nu kon ik niet naar mijn collega Melissa zoeken, want ik moest mijn koffers achterna. Gelukkig had ik wel een behoorlijk publiek dat stond te genieten van het schouwspel, dus mooi, ik zorg m'n 1e dag al meteen voor entertainment. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en heb ik Melissa gevonden. Nou, en daar ging m'n Spaans... ik gooide er Franse en Italiaanse woorden doorheen waarvan ik niet eens wist dat ik ze kende... Maar goed, ik kan duidelijk maken wat ik wil en Melissa heeft genoeg geduld met me. Maandag begin ik met m'n eerste cursusdag! En dan zal het Frans en Italiaans snel naar de achtergrond verdwijnen...

Geen opmerkingen: