donderdag 17 juli 2008

Aguas Termales

Voor ik met weer een spannend verhaal begin.. Dankjewel voor alle reacties, echt super dat jullie het leuk vinden om mijn weblog te lezen! Ik moet ook vaak erg lachen om het commentaar... heerlijk, zit je ergens in je eentje te mailen en dan moet je keihard lachen. Ach ja, dan word ik maar die chica loca de Holanda :-).


Ik heb warempel veel te vertellen. Dinsdagavond ben ik met Dirkje en haar medestudenten van de universiteit naar de Aguas Termales gegaan, in Gracias – ook een koloniaal stadje in de bergen, ongeveer een uurtje rijden van Santa Rosa. Eindelijk zag ik de omgeving in daglicht (toen we vertrokken was het nog even licht): wat een mooi land! Supermooie natuur... bergen, al dat groen... yes!! Onderweg zijn we gestopt om te eten (ja, ook Honduras is, net als de Filipijnen, een behoorlijke eetcultuur) en ik voelde me echt een beetje thuis in de groep, al verstond ik maar de helft van wat ze zeiden. Maar het voelde erg goed om zo te worden opgenomen in een groep die je net hebt leren kennen. Wat een heerlijke kletsmajoren!


Na een paar enge spookverhalen onderweg, kwamen we rond 8 uur aan in de Aquas Termales: heet water bronnen. Dirkje en ik waren de enige vrouwen in bikini (de rest droeg short en t-shirt) en begonnen in het “koudste” bad – dat nog erg warm is. Na een paar heerlijke “aaahhhhs” en “ooooohs”... en “mmmmms”, bedachten we ons dat onze genotskreten misschien iets te luid waren onder zoveel mannelijke bezoekers. Maar ach, het was zo erg genieten, dat kon je gewoon niet geluidloos doen. We hebben daar echt heerlijk gebadderd en gezwommen en vooral genoten van het water, de omgeving en ons gezelschap. Vlak voor we weggingen ook nog even het warmste bad geprobeerd: bijna een sauna zo warm. Dit had ik echt even nodig: Honduras is meteen zoveel leuker! :-)

Helemaal ontspannen zijn we terug naar huis gereden. Dus ik dacht dan ga ik heerlijk slapen.... en dat heb ik ook deels gedaan, maar halverwege de nacht kwamen allerlei Spaanse woorden naar boven en lag ik vervoegingen van werkwoorden op te dreunen. Dus redelijk vermoeid opgestaan de volgende dag, maar wel met een voldaan gevoel.


En gisteren tijdens de Spaanse les, nodigde mijn leraar (Omar) me uit om even bij zijn ouders langs te gaan – om Spaans te oefenen. Dat was ook erg bijzonder. Zijn ouders wonen in een mooi groot koloniaal huis, dat zijn opa heeft gebouwd. De binnenpatio is groot en vol mooie planten... mooi!! Ik had Omar die ochtend tijdens de les verteld dat ik misschien een andere woning zoek. En dus schakelde hij meteen zijn ouders in en kreeg ik zo binnen no time 3 opties aangeboden. Allemaal geen probleem en Omar vond dat ik maar langs moest gaan om te kijken, zodat ik mijn Spaans kon oefenen.


By the way.. Dit is de school waar ik Spaanse les heb:


Dus ben ik ’s middags bij de eerste langs gegaan. Ook dat was een mooi koloniaal huis en zo anders dan waar ik nu woon. Hier is ofwel een appartementje achter het huis, ofwel een grote kamer beschikbaar, in een huis waar vader en zoon wonen. De vader is een hele aardige man en kletst me ook al de oren van de kop. Toch lijkt het me ook wel erg leuk om daar te wonen, zo krijg ik natuurlijk veel meer mee van de Hondurese cultuur. Wordt nog een lastige keuze!

Dirkje heeft nog voor me onderhandeld met de huisbazin van mijn huidige appartement en zij gaat navragen of ze nog ergens flexibel in kunnen zijn.

Vandaag ga ik naar nog 1 of 2 andere appartementen kijken. Dus hopelijk kan ik eind deze week de knoop doorhakken en dan kunnen jullie eindelijk foto’s van mijn woonruimte zien, met meubels! :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wen,
Ja, hartstikke leuk al die verhalen, maar hoe zit het met die spookverhalen....??? En mocht je gaan verhuizen en huisgenootjes krijgen, dan graag ook even een foto erbij. Ben benieuwd waar je nu terecht komt.

Groetjes Bonny

Unknown zei

hey chica loca!
lekker hoor die heetwaterbronnen. ons zwembad wordt alleen maar kouder door al die regen... maar nu indy z'n cars paraplu heeft ontdekt vindt ie de regen helemaal geweldig! ben benieuwd waar je dalijk terecht komt en I AGREE met bonny, wij willen foto's zien van huisgenoten!!!

XXX indy en z'n mama

Unknown zei

Hoi Wen,

Klinkt leuk, die warme bronnen!
Ik ben benieuwd waar je straks gaat wonen. Waar zijn al je spullen nu eigenlijk? En ben je al aan het werken of niet?

Groetjes,
Laura

Anoniem zei

hey Wen,

wat een verhalen... ik heb net alle verhalen gelezen! Wow, wat een belevenissen al :)
zijn je spaanse lessen inmiddels voorbij of duren ze nog voort? En gaat je spaans vooruit?
Succes met alles (en t zoeken naar een nieuw huis). Dikke kus! Suzanne