donderdag 22 januari 2009

Veranderingen voor het nieuwe jaar



Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en de ene verandering komt na de andere.

Op de eerste officiële werkdag na de vakantie, kreeg ik te horen dat er voor dit jaar geen budget zal zijn voor Melissa’s positie. Ik zal dit jaar dus alleen de afdeling communicatie moeten draaien – met Juan Ramon, die alle documentaires en videoverslagen van eventen maakt. En al heb ik vanaf het begin eigenlijk alleen gewerkt (Melissa zit momenteel nog steeds in Canada), het heeft wel degelijk gevolgen voor mijn werkzaamheden. Ik zal nu moeten proberen om mijn kennis en vaardigheden over te dragen aan de coordinadoren van alle programma’s, en zal ook meer uitvoerende werkzaamheden gaan verrichten, zoals het maken van het boletin, de website, etc. Ik moet er hierbij goed op letten dat ik blijf werken aan capaciteitsopbouw en duurzaamheid. Maar er zitten ook voordelen aan: ik word nu meer betrokken bij de werkzaamheden van de coordinadoren, word niet meer tegengewerkt bij veranderingen, en de nieuwe directeur heeft de communicatiestrategie hoog op de agenda gezet.

 

Verder kreeg ik deze week te horen dat we wederom alerter moeten zijn wat betreft veiligheid. ASONOG gaat dit jaar werken aan een veiligheidsmanual (vooral na aanleiding van de bedreigingen die mijn directeur vorig jaar heeft gekregen) en we hebben nu ook een extra bewaker bij ons kantoor. Zelfs intern wordt informatie als planningen van de verschillende afdelingen niet met iedereen gedeeld vanwege veiligheidsissues. En het is al vaker voorgekomen dat vertrouwelijke informatie naar buiten is gelekt.

 

Vorige week werd een partnerorganisatie van ons, OCDIH, bedreigd. Er is gelukkig niks gebeurd, maar we weten ook niet wat er verder kan gebeuren. Ik voel me gelukkig nog altijd erg veilig hier in Santa Rosa en heb nog geen vervelende situaties meegemaakt. Maar we moeten met alles wel voorzichter worden. Dat is ook een van de redenen waarom ik mijn blog tijdelijk prive heb gemaakt: er kan veel informatie op internet worden gevonden en persoonlijke informatie wil je dan natuurlijk ook zo goed mogelijk beschermen. Verder heb ik een hond die enorm groeit en goed kan bijten ;-).

 

Dan leuke veranderingen: mijn zusje Bonny is afgelopen zaterdagnacht bevallen van een gezonde, mooie dochter!! Superblij stond ik zaterdagavond te dansen en springen in huis en ik kan niet wachten tot ik haar zie in maart. Ze heet Bo – hoe groot is het toeval dat je dezelfde naam bedenkt??? Dit jaar ga ik ook een jongen maandelijks financieel steunen in zijn studie via een lokaal programma "Misiones Arbol de Vida". Een collega doet vrijwilligerswerk voor deze organisatie en zodoende heeft ze mij hierin geintroduceerd. Het programma financieert jongeren die ofwel uit de armste gebieden komen, ofwel een verleden van drugsgebruik hebben en weer op het rechte pad willen komen. Zo kan ik lokaal ook nog een steentje bijdragen!

En laatst heb ik meegedaan aan een soort bedevaartstocht naar de zwarte Christus. Kwam min of meer neer op een heerlijke wandeltocht door de prachtige natuur van Honduras, eindigend in een dorpje waar de zwarte Christus te bewonderen is in de kerk. En dat met Bo, Hannah en een groep studenten uit New York, die hier 2 weken als vrijwilliger werkten. Ze hebben zich goed gedragen (zeker aangezien ik ze 2 avonden daarvoor luidruchtig in de bar zag, completely misbehaving..). Bo was helemaal uitgeput aan het eind van de dag en ik kon 7 teken van m’n lichaam halen. Maar het was een superdag!

 

Bij ASONOG ben ik momenteel bezig met het veranderen van de website, het introduceren van nieuwe applicaties en een nieuw emailsysteem. En daar zit eindelijk schot in! Beetje bij beetje heb ik meer informatie gekregen over waar ik de bestaande documenten kan vinden, hoe de contracten in elkaar zitten, ed., zodat ik verder kan met het verbeteren van onze bestaande media. Dus ik kom er wel, met af en toe obstakels overwinnen ;-).


1 opmerking:

YukLan zei

Hey Wendy,
nog gefeliciteerd met je nichtje!
En jeetje, wat groeit je hond lekker snel....hahaha! Het wordt een monster....hahahaha! Wel een hele lieve denk ik.
Over 2 weken ga ik ook richting zon, ik kan bijna niet wachten.
We moeten zeker met z'n allen wat afspreken als je maart er weer bent.
Saludos maar weer.
Kim